04 Apr
Bert-Jan van den Akker
3 min

ACM tikt HelloFresh op de vingers

De Autoriteit Consument & Markt (ACM) heeft het bedrijf HelloFresh op de vingers getikt nadat zij verschillende klachten had ontvangen van klanten die ongewild een abonnement op de maaltijdboxen van het bedrijf waren aangegaan.

In Nederland gelden er regels dat je altijd duidelijk en transparant moet zijn wat je onder welke voorwaarden aanbiedt. In het geval van een abonnement moet je ook heel duidelijk naar consumenten communiceren hoe en waar je daar weer van af kan. Ook als je als bedrijf daarin te goeder trouw handelt, kun je dus worden terug gefloten. 

HelloFresh heeft inmiddels het een en ander aangepast. Het bedrijf vermeldt nu aan het begin van het bestelproces duidelijk dat je een overeenkomst voor onbepaalde tijd afsluit. Ook staat er wat de prijs per week is, welke voorwaarden gelden en hoe je het abonnement kunt opzeggen. Als er klachten zijn over ontbrekende producten, moeten die alsnog worden geleverd, vervangen of hersteld. Kan dat niet, dan heeft de klant in de toekomst recht om geld terug te krijgen. De ACM is tevreden dat HelloFresh dit zo heeft opgepakt.

Profielafbeelding Bert-Jan van den Akker

Contactinformatie

Bert-Jan van den Akker


06 28090955
bert-jan@doenlegal.nl Socials

DOEN Legal Blog